في حب البروسيزس








قصيدة في حب البروسيزس


للشاعر الغبائي /إمرؤ القيئ


أنا بكره البروسيزس :: وبقولها بكل صراحة
وبموت أنا في البيدو :: والإندو والجراحة

أنا بكره البروسيزس : وعمايل الإمبرشن
البيشنت بُقه واسع : وف رِدجه أترشن

مش عارف أملى الشارت : وماحدش بيمضيلي
والله خلاص إحترت : ماحد يدعيلي

البيشنت كان هيباتك : وماعرفتش غير بعدين
دا ياما كح في وشي : وأنا مش آخد فاكسين

نفسي آخدله الإمبريشن :: بس بُقه مافهش نور

وإحترت في البوزيشن :: إلحقني يا دكتور

أنا بكره البروسيزس .. والله ما ليها داعي

وأموت أنا في الإندو ... ولو حأكسس بدراعي

عملت المكس سُوفت .. وفطرتـُه ألجينيت
قال:زيك عمري ما شفت ..وإرحمني أنا إتهريت

والله أنا إتهريت


البيشنت خلاص شفطني .. رايحلي جاي في تاكس
والقسم ما بيسلمشي .. ولا حتى حتة واكس

أنا بكره البروسيزس.. وعجايب الإمتحان

دا حتى اليونت بايظ ..,أنا مين دخلني أسنان


أنا بكره شغل اللاب .. وبحب التكنشن
لو الزنك مني باظ .. يعملـّه أديشن



عملت الجُو ريليشن ..قالولي اعمل ريميك

رحت في سكشن تاني .. قالي تسلم إيديك 

..قالي الله عليك

ندهت النايب شافلي .. وبقرف بَص وقالّي
الرِدج عالي من وَرَه ., ما تقيسه بالمسطره

أنا بكره الأكريل .. وألبس عشانه الماسك
ولما المونومر بيطير .. بحبسه في الفلاسك
والله في الفلاسك


أنا بكره الهاند بيس .. والكاست والتراي .,

بيجيلي منهم كوابيس ..ما كفاية الإكس راي


سلمت للراجل الطقم.. قالي دا يبقى التاسع
تلاتة وقعوا إتكسروا.. والباقي كله واسع



الطقم ماكنش ثابت .. بيتحرك من قـُدّام
لا نافع فتح فرينم .. ولا حتى البوست دام


من الآخر والله بقولها .. وبجد مش هزار

المادة جابتلي عقدة .. وبقيت يا ناس حمار

من يوم ما كرهت المادة ...وبنام من غير شخير
ومابقتش أقلق من النوم ...ولا أعملها عالسرير

آه آآآآآآآآآآآآآه آآآآآآه أه
يا بروسييييييييييزس .. مكنش العشم يا بروسيزس


إـّنا نسخرُ مـنْ الهم ّ
تحظر المدونة على الإخوات الكبار
يكتبها مراهق,
(هذه المدونة)
♣ لكل إنسان جعل من غمه ضحكة يضحكها الناس..فحبب إليهم فضفضته
♣ وإلى من سخـِر من همه, فهانت مشاكله .. وأصبحت ذاتها حل وراحة لمشاكل الناس
♣ لكل أب سمع ابنه وصدقه وكتم سره وطبطب على كتفه وضمّه
♣ لكل من له شعر صدر ..
♣ إلى الصينيين والأفغان وكل من في آسيا ..لقد نسبت إليكم أكثر مما أنسب لبلدي
♣ لكل مراهق
♣ هدية لكل أخ صغير ..أتى للدنيا كرد فعل لزينة الحياة الدنيا ,بعد ما شبع الأب من الخلفة بإبنه الكبير ..الظالم,فاعتبر الأب ابنه الصغير قضاء وقدر

.

.